Att längta bort

Ibland är det väl så att man längtar bort, bort till ett ställe där man inte är. Hur förunderligt är det inte att vi tillåter oss att bli så styrda av vår omgivning, att vi har svårt för att tänka tanken att det kan bli precis så bra som vi vill ha det precis där vi är.  Det är inte så att jag inte längtar bort ibland, för det gör jag. Och just nu hade det varit väldigt skönt att få ta in just Machu Picchus energi. Har aldrig varit där men jag mår väldigt bra bland ruiner. Hm,,kanske räcker om jag ser mig omkring i lägenheten då. Just nu ser den lite fallfärdig ut. Maccu Picchu - Just nu känns det som att det hade varit väldigt skönt att sitta där uppe. Kan för min inre syn föreställa mig den utsikt, den fantastiska känsla som det skulle vara att gå runt och ta in energin från dessa gamla rester av byggnader.

Ibland längtar man bara bort, precis som om man på allvar tror att saker blir annorlunda för att man kommer bort. Visst kan det vara så att det finns lägen då det är bra, vilsamt, upplyftande att komma iväg, men ofta längtar man bort för att det är något som man vill komma ifrån. Å tankar o känslor är ganska svårt att ta sig ifrån.

Nu tänker jag helt enkelt "ge upp" och lämna de tankar som kostar så mycket energi och göra något åt saken. Jag får ta tag i de "ruiner" som finns här hemma. Gå omkring i dom, plocka ner dom där de hör hemma. Sopor ska ut, damm ska bort, disken ska bli diskad och julen ska upp till vinden. Därefter ska jag sätta mig o njuta av den utsikt som jag har här, just nu!



Kommentarer
Postat av: Gunilla

Härligt!

2011-01-10 @ 09:01:13
URL: http://gunillaedding.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0