Acceptans

Feber gör liksom något med hjärnkontoret. Hur mycket jag än vill strukturera upp tankarna, så fungerar det helt enkelt inte. Varje liten tanketråd beter sig som personerna på bilden. Det är liksom ingen samverkan. Kreativiteten är lika med noll oavsett hur mycket jag vill ha tillgång till den.

Jg tränar mig nu på att acceptera tanken att jag har feber och med den tanken hoppas jag att jag släpper taget om febern. Det fungerar säger många och det fungerar ju med andra saker så varför inte med lite feber?

Att acceptera som är att ta emot det som erbjuds. Utan reservationer och utan försvar. Genom att öppna mig för det närvarande ögonblicket får jag också möjligheten att släppa taget. Genom att välkomna känslan kan jag släppa den.

Eftersom det fungerar med annat kommer jag nu sluta upp med att göra motstånd mot febern. Jag och min följeslagare slår oss ner i soffan och bara är.

Foto från dreamtime

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0