Ansiktsmassage

Idag använde jag mig av ett köp jag gjort på groupon. En ansiktsbehandling. Att bara lägga sig i en bekväm behandlingsstol och slappna av till härlig musik. Underbart!

Jag kom in i en helt underbar atmosfär, så lyxig. Efter lite rengöring gör hon en hudanalys. Aj då! Jag kan inte göra den behandling som jag köpt. Jag har för tunna hudkärl lite var stans i ansiktet.

Ja, jag har ju märkt lite röda små strimmor på kindbenen sa jag. - Ja, det är ju ganska vanligt när man är i din ålder. Man måste vara försiktig när huden är skör och åldrande svarade terapeuten med mjuk stämma.

Under några korta ögonblick var jag gammal, riktigt, riktigt gammal. Och med den känslan kom en saknad.

Det var en sekundsnabb reaktion, en reaktion som kom med automatik. Tänk vad det här med ålder väcker känslor på olika sätt. Det är så lätt att falla offer för ingnuggade värderingar när det gäller utseende.

Att titta över sina värderingar, att arbeta med sin kroppsuppfattning är ett mycket bra sätt att få en bättre självkänsla likaså självförtroende.

" Att åldras är ett privilegium, ingen födslorätt" sa någon. Kanske ligger det något i det.

Jag själv tänker bli en klok gammal gumma, fylld med små härliga rynkor. En gumma som förhoppningsvis ger näring till omgivningen på olika sätt och framförallt genom att acceptera mig själv precis så som jag är.

Gumman nedan kommer från Andrea.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0