Yoga

Inte så mycket träningsvärk som jag trodde efter måndagens pass. En Stor lättnad. Idag blir det Yoga.
Bilden kommer från Ashtanga Yoga.info och är en bild som nästan uttrycker vad jag känner inför att gå iväg ikväll. Lite ihopknycklad och "fel" sida upp.

Tycker Yoga är en fantastisk motionsform, meditativ och energigivande. Ett aber i sammanhanget är bara att jag inte utövat det på ganska länge. Den chakrayoga som dom har på Hela Hälsan, där jag håller hus, är suverän. Det är dock inte den som är idag.
Har mycket svårt med alla dessa ställningar som kräver balans. Mina fotleder bokstavligen skriker,,,Smärta!! efter ett tag. X antal vrickningar genom åren har gjort sitt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0