Välkommen till mig

Då finns jag här. I en blogg där jag tänker försöka lägga in både smått och gott. Lite allehanda så att säga och inte bara texter och artiklar om personlig utveckling eller om mina kurser.
Jag tänkte mig vara sådär alldelles lagom vardagslik. Sådär som man kan vara ibland när man strosar omkring hemma i mjukisbrallor och håret bara ihopsnurrat i en tofs. Nja, ihopsnurrat o ihopsnurrat. Måste erkänna att det inte finns så mycket kvar av den kraftiga kalufs som jag en gång hade.
Den har liksom krympt ihop lite. fortfarande kraftiga strån men ack, inte alls lika många.
Och så är det väl i den här åldern, strax 51 och en ingång till menopaus redan vid 36-37 år. Tidigt?! Jag vet, och det ställer till en hel del med en kropp. Brist på det ena och än det andra. På tal om brist så är det inte det när det gäller kilon.
Ett av mina mål under det här året kommer att vara att försöka bli av med de kilon, dryga 13 st, som lyckades lägga sig till rätta under 1,5 år som jag varit rökfri. Mäkta stolt är jag över mig själv och denna rökfrihet men inte lika glad över de extrakilon som bosatt sig hos mig. Det är ganska mycket på en sådan här i övrigt liten kropp. Åtminstone om man ser till längden.
Dryga 1 kg i månaden tycker jag att jag borde klara av, men man ska aldrig vara så säker på det.
Ja, välkommen hit säger jag till både mig själv och andra. En bild tagen i Piteå under en kurs i november. Känslan från den dagen vill jag behålla länge.

Kommentarer
Postat av: Anna Skarin

Vad roligt det ska bli att följa dig här! Vilken härlig bild på dig. Det ser ut som du är klädd för en pilgrimsvandring i vintervardagen.

Kram!

2011-01-02 @ 20:47:00
URL: http://www.spokesplace.se
Postat av: Anonym

Hej,vad fin du är! Skall bli kul att läsa din blogg!

2011-01-02 @ 21:25:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0