Att tänka i springorna

Monica Dominiqe sa ett uttryck som jag tyckte var mycket bra under avsnittet "Stjärnorna på slottet".
"- Att tänka i springorna."

Eftersom hon har ett absolut gehör frågade en av deltagarna om det var så att det gjorde ont i själen när hon hörde någon som inte tog tonerna precis. "- Nja, då handlar det om att tänka i springorna."

Vad jag gillar dessa små uttryck som säger så mycket, som förklarar ett sätt att förhålla sig. Att vara i och leva med psykologi, att arbeta med andra personers tankar och känslor och att förhålla sig till detta i sitt privatliv....det är att tänka i springorna.

Att låta bli att kommentera, fastna i situationen med en tanke på att personen framför dig har en problematik som är upp till dig att hjälpa till med.

Det som jag till stor del ägnar mina dagar, helger o kvällar åt är ju inte bara mitt arbete - det är en del av mig, en del av min personlighet. Då är det både svårt och ändå oerhört befriande att då och då tänka i springorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0