Ett steg på en vardagsvandring

Ett sätt för mig att sätta mig in i det här med medveten närvaro är att tänka tillbaka på alla de tillfällen i livet när jag upplevt att jag gjort något för sista gången.

Lagat mat på just den spisen för sista gången. Gått genom just den här lägenheten för sista gången.
Packat ihop sakerna och använt just det skrivbordet på just det jobbet för sista gången.
Ja, ni förstår säkert vad jag menar och jag kan tänka mig att även ni har sådana minnen.
Visst är det något speciellt och visst är det så att ni såsom jag hade en speciell känsla, en speciell upplevelse just då.
En närvaro i det som gjordes hela tiden. Vetskapen att det var sista gången gjorde att upplevelsen blev väldigt närvarande och påfallande.
Ljud runt omkring var klarare, mina steg och mina fötter mot golvet så tydliga. Alla rörelser var helt enkelt väldigt klara.

Detta är något man kan föreställa sig här och nu. Du kan använda dig av detta, fantisera helt enkelt för att komma tillbaka till en känsla som du redan har upplevt. Din kropp och ditt sinne vet hur det känns och kan leta sig tillbaka till detta.

Låt ditt kroppsminne leda dig till en medveten närvaro.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0