Behärskning, tålamod och meditation

Det blev en dag då jag har fått möjlighet att träna mig i behärskning och tålamod.

Denna dag då jag planerat att ta hand om planering, övningar och mailsvar blev en dag då datorn inte ville fungera.
En aning frustrerad då jag vet att jag inte har så många av dessa dagar, ledig o ensam i hemmet. Inser att om jag ska kunna bibehålla mitt lugn är det nödvändigt att försöka införskaffa en ny dator. Suck...är inte direkt lycklig över detta.

Det blev istället en dag då jag plockade fram mina akvarellgrejer och ägnade mig åt meditation och målning.

En härlig meditation där jag släppte taget av frustrationen, en meditation fylld av symbolik. Börjar längta efter att starta upp mina grupper och att själv få tag i något att sätta tänderna i för egen del.

En passande bild att meditera till är väl denna? Den kommer från Foto: Webbild - Hotellporten




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0