Baubos gudomliga kraft, hon som pratar med sin vulva

Dags för mig att ta till mig Baubos gudomliga kraft. Urlakad, puffig och däsen efter migrän kan jag sannerligen behöva lite kraft.

 

Baubos är en grekisk Gudinna, tyvärr inte speciellt välkänd, som är så livgivande och som vi kvinnor så väl behöver ta till oss igen.

Baubo tittar med sina bröstvårtor och pratar med sin vulva, hon har en ganska rå humor och ett stort härligt bullrande skratt som gör att hennes mage böljar fram och tillbaka.

Bilden kommer från weseyan

Hon slänger sig in i en virvlande dans, hennes skratt härstammar från magen med en urkraft, hon tar till sig de urgamla impulserna och bryr sig ett dugg om rynkor, skrynklor och gropar.

Hon tar till sig livet rakt upp och ner och hon uppmuntrar dig till detsamma.

 

Så efter en dusch, lite mat i magen ska jag ta till mig lite Baubo genom att dansa loss.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0