Ascala nu publicerad

Ja, då var den äntligen här. Ascala Magazine. Tidningen som ägs av Terry Evans och Maria Johansson och där jag bland annat skriver lite artiklar och ger lite tips och råd om övningar som rör personlig utveckling. En annan person som är med och skriver är Anna Skarin. En härlig kvinna, journalist, med en stabil och grundad livsfilosofi.

Jag känner mig privilegierad att vara en del av detta och så härligt inspirerad. Visst är det så att vi alla då och då behöver det där lilla extra i vår vardag? Ibland är det också det lilla som gör det, det behövs inga märkvärdiga och omvälvande saker för att den lilla extra lusten ska blossa upp.

För mig hände det lilla extra igår. Jag var en bit från hållplatsen när bussen stannade till. En kvinna som såg att jag var på väg såg till att dörrarna inte stängdes innan jag lyckades komma på. Ni som bor i Göteborg har säkert samma erfarenhet som jag att idag är det inte vanligt att buss eller spårvagn väntar eller öppnar dörrarna när de väl har stängts.
Det här gjorde min dag, det där lilla extra, en vänlig handling blev till en helt underbar dag i vänlig energi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0